diumenge, 4 d’abril del 2010

PEDRA DE TARTERA




Sempre dic que el bloc es per a mi, una finestra oberta al mon.Gràcies a ell tinc uns nous coneixements, com es ara el cas d’aquesta autora. Va ser en el bloc de Màgia a on vaig llegir un post sobre aquesta novel•la, em va cridar l’atenció doncs aquest llibre l’habia llegit la meva filla a 3er.d’ E.S.O i el teníem a casa.
Vaig pensar que el llegiria! Es ara després de la seva lectura que m’he documentat sobre Maria Barbal (em fa vergonya dir-ho, però no n’havia sentit a parlar mai) M’he documentat i he esverinat que esta classificada com una de les autores de més talent de la literatura catalana contemporània.
Pedra de Tartera va ser publica a l’any 1985, va rebre el premi Joaquim Ruyra, ha estat traduïda a 10 llengües, ara esta apunt d’aparèixer la versió anglesa i italiana. S’ha reeditat fins a 60 cops. pel Gener del 2011 s’estrenara la versió teatral al TNC (del 27/1 al 6/3).
El llibre esta estructurat en tres parts: la primera a l’adolescència de Conxa, una noia de muntanya, que s’ha d’anar a viure amb els seus oncles degut a les dificultats de la seva família.
La segona part: El seu casament amb el Jaume i el naixement del seus fills.
La tercera part: La post-guerra i l’allunyament de l’entorn geogràfic, canvi de l’entorn rural per l’urbà.
Es una lectura ràpida, 123 pagines, et mostra la vida el Pallars, lo dura que es la vida el camp i et fa pensar em lo privilegats que som i que tot sovint no ho sabem valorar.
Ens parla d ‘una època, de la guerra i la postguerra.

1 comentari: