dilluns, 9 d’abril del 2012

El dia de "La Mona"

Una tradició que he seguit sempre, Peró que ara he esbrinat que no hem seguit del tot be, tot i que jo el ser dona no la he regalat mai directament, a mi em corresponia regalar el palmó.
El Dilluns de Pasqua, el padrí regala el seu fillol, "la Mona" que duu tans ous com anys te el nen, així fins a que aquest celebra la Primera Comunió i ja es deixa de regalar.
Jo, la veritat no recordo fins quan el meu padrí me la va regalar, el que si recordo es que des-de els 32 anys fins els 47 anys vaig tornar a tenir "La Mona". Resulta que el meu fill petit era recent nascut ( tenia tan-sols quatre dies) i el seu padrí va venir a portar-li la seva primera Mona, acompanyat dels seus pares . El padrí del meu fill, es el fill del meu padrí, aleshores jo de broma li vaig fer el comentari de que on era la meva Mona, des de l'any següent que vaig tornar a tenir la Mona, malauradament aquest serà el segon any sense ell.
Un'altre costum familiar, aquesta per part dels meus sogres, es amb l'ou de xocolata o pilota de xocolata, anar-lo passant de mans en mans, cada cop més ràpid, fins que hi ha algú a qui s'ha li escapa de les mans i cau a terra, aleshores feta trossets la figura de xocolata, es reparteix entre tots.
Cal continuar amb la tradició!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada